בעלים של עסק? מה עדיף – שיווק ממומן או אורגני ?

אין כמעט בעל עסק שלא מבין את החשיבות של הגדרת תקציב קבוע או גמיש בו משקיעים בפרסום ושיווק העסק במטרה לשמר אותו, לחזק אותו, להגדיל את רמת החשיפה וכמובן להציג בפני קהלי היעד שלנו את החידושים, השירותים והמוצרים של העסק לאורך כל השנה. אחת השאלות שעולות פעם אחר פעם היא במה עדיף יותר להשקיע -שיווק ממומן או אורגני? אז חשוב קודם להבין שלשאלה זו אין תשובה חד משמעית. מדובר בשני אפיקי שיווק שונים לגמרי, לכל אפיק יש את היתרונות והחסרונות שלו, כל אחד מהם מתאים לסוגי עסקים שונים ומטרות שונות. אז בואו נעשה קצת סדר בבלאגן.

 

מה זה אומר אורגני?

עסקים רבים קצת מתבלבלים ובטוחים כי כשהם שומעים את המילה אורגני, הכוונה היא רק לקידום או שיווק אורגני במנוע החיפוש גוגל. אז אמנם זה נכון, אבל לא מדויק עד הסוף. שיווק באינטרנט מבוסס תהליכים אורגניים הוא בעצם אוסף של פעולות שאנחנו מבצעים עבור העסק שלנו, מבלי שאנחנו משלמים על זה כסף. כלומר, המטרה שלנו היא ליצור פעילות טבעית שתואמת את הצרכים של הגולשים שלנו ומספקת להם ערך מוסף שיגרום להם לבחור דווקא בעסק שלנו על פני המתחרים. בכל אפיק או פלטפורמה, ניתן לקדם ולשווק את העסק שלנו בצורה אורגנית. הנה כמה דוגמאות :

  • קידום אורגני SEO- כאן הכוונה היא לקידום אתרים. כלומר בעל האתר או המקדם שלו מבצעים כל מיני פעולות שמטרתן לקדם את האתר בתוצאות החיפוש האורגניות של מנוע החיפוש גוגל. הם מכניסים תוכן איכותי לאתר, מבצעים בו אופטימיזציה אחת לחודש, דואגים שהוא יותאם למובייל ועוד.
  • פייסבוק אורגני – כאן הכוונה היא לכל מה שאנחנו עושים בעמוד העסקי שלנו ולא קשור לקמפיינים ממומנים. העלאת פוסטים בצורה אורגנית, סרטונים, תמונות וכדומה.
  • אינסטגרם אורגני – שאנחנו מעלים סטוריז, תמונות, פוסטים וסרטונים לעמוד האינסטגרם שלנו, זה נקרא קידום אורגני באינסטגרם.

 

למי קידום אורגני מתאים?

  1. לבעלי עסקים בעלי תקציב מוגבל.
  2. למי שרוצה להשקיע באסטרטגייה שיווקית לאורך זמן ולבנות נכסים דיגיטליים.
  3. למי שמאמין באיכות ולא בכמות.

 

מה בהקשר של שיווק ממומן?

שאנחנו מפרסמים את העסק שלנו על בסיס שיווק ממומן, אנחנו מקימים קמפיינים ממומנים ומשקיעים בפרסומות. למשל, שהאתר שלנו מופיע בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, אותן תוצאות ממומנות, זה אומר שאנחנו משלמים רק על הפעמים שבהם הגולשים מקליקים על הביטוי שלנו שמוביל ישירות לאתר בבעלותנו. ניתן להקים קמפיינים פרסומיים ממומנים גם ברשתות החברתיות כמו קמפיין ממומן בפייסבוק (אותן פרסומות שאנחנו רואים שאנחנו גולשים להנאתנו), סרטונים ממומנים באינסטגרם בהן הגולשים צופים שהם מגלגלים את הדף כלפי מטה ועוד… ניתן לשווק באופן ממומן גם באמצעות תוכן. למשל, אני יכול לרכוש כתבה ממומנת עבור העסק שלי ולפרסם אותה באתר מוביל שיש בו תנועה מאוד גדולה של גולשים והכתבה הזו, אם היא תהיה מספיק מעניינת, מספיק טובה, מספיק איכותית ומספיק רלוונטית, תוביל את הגולשים לאתר שלי.

 

למי שיווק ממומן מתאים?

שיווק ממומן בפלטפורמות השונות מתאים למי שיש לו תקציב גבוה יחסית וזאת משום שקמפיינים ממומנים בכל הפלטפורמות, עולים כסף ולא מעט ממנו. אם אתם רוצים להשקיע בשיווק לאורך זמן, זה משהו שאתם צריכים להיות מודעים אליו. בנוסף, שיווק ממומן, מתאים גם למי שרוצה ליצור סוג של באז על פרויקט, שירות או מוצר חדש שהוא מציע ללקוחות שלו. לעסקים עם רמת תחרות גבוהה מאוד, ממומן בגוגל עוזר משום שקשה מאוד להתחרות באורגני על המקום הראשון.