צילומי תדמית

רשת האינטרנט כבר מזמן הפכה לזירה תוססת וגועשת של פרסום ושיווק עבור אינספור עסקים ובתי מסחר. אפשר לומר שעסק שלא משווק את עצמו ברשתות החברתיות או לא מקים עבור עצמו אתר אינטרנט מסודר לא יכול באמת להצליח להתקיים ולהגדיל את קהל הלקוחות שלו. לצורך כך נוצרו אט אט שירותים שהמטרה שלהם היא להפוך את הפרסום דרך הרשת לחכם ונכון יותר על מנת להשיג את המטרות שבעלי העסקים מציבים לעצמם. צילומי תדמית הם אחד מהשירותים האלה. לא כל צלם יכול או יודע איך לצלם בעל מקצוע כך שהתמונה תשדר את הרצינות והמקצועיות הדרושות ואין ספק שבעל העסק צריך את תמונות התדמית על מנת לקדם את עצמו ולהיראות מקצועי וכזה שלא מתפשר על השירותים שהוא עצמו מציע ללקוחות. יש הרבה מה לדעת על צילומי תדמית ומכאן שצריך ניסיון וידע בתחום ספציפי זה.

 

סוגים שונים של צילומים לצרכי פרסום ושיווק

על מנת להבין את הסוגים השונים של צילומים אשר נדרשים לצרכי שיווק ופרסום של עסקים אפשר לחלק אותם בצורה כללית לשתי קטגוריות – צילום אנשים (כמו צילומי תדמית ודוגמנות) וצילום של חפצים או עצמים. לא אחת הפרסום עצמו יעסוק אך ורק בחפץ שרוצים לפרסם ולכן חשוב איך לצלם אותו ואיך להציג אותו. אפשר להכיר כיום תורה שלמה של צילום מוצרים המכונה פקשוטים, שבהם החפץ המדובר מצולם לצד האריזה או הקופסה שלו ובליווי המלל המתאים הוא יוכל לספק לגולש או לצופה את המידע הדרוש לפני קבלת ההחלטה לבצע רכישה של אותו חפץ. יש הרבה מה לדעת על פקשוט – מיקום נכון של החפץ והאריזה שלו, משחק של אור וצל וכמובן בחירת המרחק של המצלמה מהאובייקט. בנוסף לכך – הצילום של המוצרים יתבצע בדרך כלל על רקע לבן על מנת שלא להסית את תשומת הלב של הצופה מהחפץ עצמו. כל זה הפוך לגמרי מכל מה שידוע על צילום תדמית של בעל העסק בעצמו.

 

החשיבות של צילומי התדמית לבעל העסק

כל בעל עסק רוצה להיות נגיש וזמין ללקוחות שלו ואחת הדרכים להגיע לזה היא צילום תדמית מקצועי בדרך שנבחרה עבור כל בעל עסק בנפרד. בבואו של צלם לצלם תמונות תדמית עליו לדעת לא מעט פרטים אודות המצולם ולכן נשאלות לא מעט שאלות בטרם מבוצע הצילום עצמו הלכה למעשה. כך למשל הוא ירצה לדעת מי קהל היעד של בעל העסק או באילו מוצרים או עולם תוכן הוא עוסק. על פי התשובות לשאלות ייבחר הרקע לצילום, הצלם ייתן עצות בנוגע לבגדים המומלצים שיתאימו לצילומים וכמובן יבחר את תנוחות הצילום ואת השימוש באביזרים כאלה ואחרים שנוגעים לעולמו של בעל העסק. זו הדרך הנכונה ובזכותה העסק ייראה מקצועי וברמה גבוהה במיוחד.