חווית מציאות מדומה – זו לא רק חדשנות, זו גאונות!

אם בעבר, היינו רק מעלים את המונח מציאות מדומה, אזי שהדבר היחיד שהיה קופץ לאדם הממוצע לראש זה סרטי מדע בדיוני בהם ניתן לצפות בבתי הקולנוע השונים בטלוויזיה. אולם, היום המציאות שבה אנחנו חיים היא שונה לחלוטין, ומציאות מדומה הפכה להיות מושג מחיי היום יום שלנו, כזה שמוכר כמעט לכל אדם בעולם כיום. חווית מציאות מדומה, כזו שמתאפשרת כיום לרוב באמצעות משקפיים מיוחדים בהם עושים שימוש למטרה זו, היא חוויה שהפכה להיות אחד מהטרנדים החזקים והמובילים של עולם הטכנולוגיה בשנים האחרונות. בשורות הקרובות, ריכזנו לכם מידע נוסף ורלוונטי על חווית המציאות המדומה הזו.

בתור התחלה – מה היא ההגדרה של מציאות מדומה?

על סמך ההגדרה היבשה והבסיסית, מציאות מדומה היא הדמיה וירטואלית של סיטואציה מסוימת, אותה האדם חווה בעזרת המציאות המדומה הזאת. האדם שמשתמש במשקפי המציאות המדומה, אשר לרוב יבוא בצירוף של אוזניות לשמיעת סאונד, הוא אדם שעשוי לחוות סיטואציה בלתי רגילה ובלתי אמיתית, כזו שעשויה לקחת אותו למחוזות בלתי רגילים, ומראות שהוא לא חווה לעולם. לדוגמה, אדם החובש משקפי מציאות מדומה יכול לקחת סיור וירטואלי בעולם דמיוני שלא קיים, אשר עוצב והורכב בדיוק עבור חוויה זו.

מציאות מדומה – מגוון ענק של שימושים אפשריים

כיום, המציאות המדומה היא כזו שנגישה לצרכן יותר מאיי פעם, זאת בעיקר בשל נגישות של מוצרי המציאות המדומה שקיימים כיום בעולם. כיום, ניתן לחוות את המציאות המדומה באמצעות הטלפונים הסלולאריים, או המחשב בלבד. בלי קשר לכך, אנחנו חווים ורואים כי המציאות המדומה תופסת תאוצה במקומות רבים בחיים שלנו, ולא רק עבור מטרות הנאה ושעשוע.

באילו תחומים נוהגים לשלב אותה?

למעשה, היום ניתן לראות איך משלבים מציאות מדומה, כמעט בכל תחום אליו אנחנו ניגשים. ניתן לראות איך למשל בתחום הנדל“ן מציאות מדומה נכנסת בצורה בולטת מאוד. באופן כזה, אנשים שמעוניינים לרכוש נכס פרטי או מסחרי, יכולים לבחון את הפרויקט מבעוד מועד ולהבין איזו חוויה מחכה להם בעתיד. תחום נוסף שבו המציאות המדומה פרצה הוא התחום של תיירות. לפני שאנשים מחליטים האם להגיע לבית מלון כזה או אחר, האם הם מבקרים במוזיאון, אטרקציה או אפילו מסעדה, הם יכולים להיות שם מבלי להיות שם ולחוות את החוויה מרחוק דרך המסך. גם בתחומי הרכבים, לימודים וחינוך, תרבות, מדע, סרטים, ספרות, אופנה, רפואה, טיפולים, מחקר ועוד. המציאות המדומה עושה חייל ונראה שהתחום הזה רק מתקדם עוד ועוד למגוון של כיוונים.

היום יש אפילו חברות מקצועיות המפיקות סרטונים ומצגות בתחום במטרה לקדם, לשווק ולפרסם מיזמים ייחודיים ויוצאי דופן, למשוך קהל ואף לגייס הון לחברות חדשות.