פלטפורמות סטרימינג משנות את האופן בו אנשים צופים בטלוויזיה. עם גישה לאלפי תוכניות טלוויזיה, סרטים ותכנים דוקומנטריים, ניתן לצפות כמעט בכל מה שרוצים, ללא פרסומות, בכל זמן, בבית ובכל מקום אחר, יום ולילה. אם עד לפני כמה שנים בודדות היינו צריכים להסתפק בתוכן שמציעים לנו, היום אנחנו הם אלה שבוחרים את הסדרות והסרטים שבא לנו לראות איפה שבא לנו, איך שבא לנו ומתי שבא לנו. מה שנקרא צפייה מתקדמת בבית ובכל מקום אחר.
קצת נתונים על צפיה בשנים האחרונות
בשנת 2021, אנשים צפו בתכני הזרמת וידיאו יותר מאי פעם בטלוויזיות, מסכי מחשב או על מקרנים מתקדמים. האמת היא, שלפי חברת מחקרי שוק נילסן, כמות הזמן הכוללת שאנשים בילו בשבוע בהזרמת וידיאו בשנה זו, גדלה בכמעט 75% בהשוואה לשנת 2019.
מה זה הזרמת VOD?
VOD, או Video on Demand הוא מונח שמתייחס לשיטת צריכת תכני וידיאו שמאפשר לצופים לצפות בתכני וידיאו באופן מידי, בכל זמן, בכל מקום, ובכל מכשיר. המונח "וידיאו על פי דרישה" הדגיש את השילוב עם מערכת השידורים ששלטה בעבר, שדרשה מהצופים להיות מול מכשיר הטלוויזיה שלהם בזמן שתוכנית הטלוויזיה לבחירתם נקבעה.
היום אין צורך לחפש רחוק מדי כדי להבין מה זה VOD. הוא נמצא בכל מקום ורוב הסיכויים הם שצפיתם בסרטון לפי דרישה היום. זהו סרטון מצחיק שצפיתם בו לאחרונה בפייסבוק, זוהי התוכנית האהובה עליכם בנטפליקס, וזה סרטון המוצר שצפיתם בו באתר של מותג.
VOD הוא כל סרטון שהוקלט מראש באינטרנט, שפועל באופן מידי כאשר אתם לוחצים על כפתור ההפעלה. אינכם צריכים לחכות עד שקובץ הווידיאו כולו ירד תחילה.
צופים בתכני וידיאו גם בטיסות
במהלך טיסות ארוכות, תכני VOD מעבירים בהנאה את זמן הטיסה. השירות זמין גם לטיסות קצרות על ידי חברות תעופה שמציאות הזרמה יחידה של תוכן וידיאו על מסכים עיליים לכל תא נוסעים.
באופן דומה במקצת עובדת גם הטלוויזיה הקלאסית, אבל בטיסות ארוכות מוטבעים מסכים אישיים במושבי הנוסעים, שמאפשרים בחירה מתוך מגוון סרטים וסדרות. זהו וידיאו על פי דרישה! אבל היום, VOD מתייחס כמעט אך ורק לתוכן וידיאו שהוקלט מראש ומוזרם דרך האינטרנט.
ההחלטה במה לצפות ומתי אינה השיטה היחידה שבה VOD שחרר את הקהל. הודות להפצה מבוססת האינטרנט של VOD, והשיפור העצום של טכנולוגיות רוחב הפס והקידוד, הצופים יכולים כעת לצרוך תוכן וידיאו במגוון מכשירים מלבד מכשירי הטלוויזיה שלהם, כולל טלפונים ניידים.
מהפכה בהרגלי הצפייה
הטכנולוגיה המתקדמת של הזרמת וידיאו חוללה מהפכה באופי צריכת הווידיאו מאירוע חברתי מבוסס מיקום לפעילות מאוד אינדיבידואלית ואישית, בכל זמן ובכל מקום. היום ניתן ליהנות מווידיאו באיכות K4 לפי דרישה בטלפונים הניידים באמצעות מגוון מרשים של שירותי סטרימינג ב-VOD, מיוטיוב ועד שירותים בתשלום כמו Netflix ו-HBO.
תעשיות מעבר לרשתות החברתיות והבידור תופסות גם את טרנד ה-VOD. ארגונים ומוסדות חינוך משקיעים יותר ויותר במערכות ניהול תוכן על מנת להתחבר לקהלי היעד והקהילות שלהם באופן יעיל. VOD מראה ערך עצום בחינוך, הדרכה ארגונית, שיווק והדרכות ללקוחות.
טיפ לבחירת שירותי צפייה מתקדמת בבית
יש היום כל כך הרבה ספקיות תוכן, רובן מציעות את התוכן שלהן במחירים שקשה מאוד לסרב להן. יחד עם זאת, בתור צרכני תוכן, כדאי לבצע את הבחירה בקפידה ולהתאים אותה לצרכים שלנו. איך עושים את זה? פשוט בודקים מה ההעדפות שלנו ולפי זה בוחרים את השירות שהכי מתאים לנו.