איך מהירות טעינת אתר משפיעה על הגולשים שלכם?

דמיינו את עצמכם נכנסים לאתר אינטרנט כדי לבצע רכישה או לברר על שירות מסוים. האתר נראה מצוין אבל הוא איטי, נתקע, קשה לעבור בין העמודים. מה תעשו? באופן טבעי תחזרו אחורה לעמוד החיפוש ותחפשו אתר אחר שמספק בדיוק את אותו השירות. לאחר עבודה מקיפה על יצירת אתר עסקי, בעלי עסקים והצוותים שלהם עשויים להאמין שהחנות המקוונת שלהם מוכנה לעסקים. עיצוב אתר אסתטי וקל להבנה, עם מהירות טעינת אתר נאותה, פריסות הדפים, משאירים מעט מקום לבלבול. התוכן בדפי המוצרים אינפורמטיבי ומרתק, וערך קידום האתר מצוין. הניווט באתר פשוט וכך גם תהליך ביצוע ההזמנות.

מהי מהירות עמוד?

חשוב להבין שגם עם הקפדה על כל ההיבטים החשובים האלו, ואופטימיזציה מלאה, שיעור ההמרה והדירוג בגוגל עדיין עשויים שלא להשתפר. למצב זה עשויים להיות מספר גורמים שאתם יכולים להתמקד בהם, כי גם אם האתר שלכם נטען במהירות, יתכן שהוא אינו נטען מהר מספיק. מאמר זה מציג את האופן בו קידום אורגני בגוגל משפיע על תוצאות הדירוג וההמרות.

מהירות הדף היא פשוט הזמן שנדרש לטעינת התוכן בדף אתר אינטרנט, כולל התוכן, התמונות, הסרטונים, הסקריפטים, העיצובים, וכל הקבצים שפועלים בתוכנות כגון JavaScript או Flash, וכל רכיב אחר בדף. זה כולל גם את הקוד שיוצר את פריסת הדף. ככל שעמוד מכיל יותר אלמנטים, כך מהירות טעינת הדף עשויה להיות ארוכה יותר.

כדאי להבין שהמונחים "מהירות דף" ו"מהירות אתר" אינם ניתנים להחלפה. המונח מהירות דף מתייחס לזמן הטעינה של דף בודד באתר, והמונח מהירות אתר פירושו זמן הטעינה הממוצע של כל האתר, בהתבסס על מהירות הדף עבור קבוצה של מספר דפים.

זמן תגובת שרת מול מהירות עמוד

זמן תגובת השרת ומהירות הדף הם שני מונחים נפרדים. כשגולש מנסה לגשת לדף, הזמן הנדרש לטעינת התוכן של הדף הוא מהירות העמוד. כאשר גולש מעוניין לפתוח אתר, הדפדפן צריך לשלוח בקשה לשרת האתר, ולאחר מכן השרת צריך לטעון את מסמך ה-HTML של האתר. הזמן הנדרש לתהליך זה נקרא זמן תגובה של השרת.

למרות ההבדלים ביניהם, זמן תגובת השרת וזמני טעינת הדפים מחוברים. יש להכין אתר לפני שניתן להתחיל בעיבוד דף. המשמעות היא שניתן לבצע אופטימיזציה של מהירות הטעינה של דף בודד לטעינה כמעט מיידית, אבל יתכן שעדיין ייקח זמן לעיבוד אם התגובה של השרת איטית.

מהירות עמוד כגורם דירוג קידום אתרים

שיפור דירוג האתר בגוגל חורג מהכנסת מילות מפתח אסטרטגיות לתוכן או עמידה בקריטריונים מסוימים לכתיבת תיאורי מטא חזקים. גוגל הצהירה שהיא פשוט הפכה את מהירות האתר לאות חדש באלגוריתמי דירוג החיפושים. הנהלת החברה ציינה, כהנמקה, את החשיבות של ביצועי עמוד מהירים לא רק לבעלי אתרים, אלא לכל משתמשי האינטרנט.

לכן יש להקפיד על בחינת נתונים סטטיסטיים חדשים ולבצע את השינויים הנדרשים בהתאם לתוצאות. בחלק מהמקרים, יתכן שיש מתאם בין ביצועי הדף למיקום בדפי התוצאות. כשקידום אתר מתבצע כראוי, לחמש התוצאות המובילות לוקח בדרך כלל 2.5 שניות להיפתח, בעוד שלחמש הבאות נדרשות בדרך כלל 2.8 שניות. למעשה, ככל שהאתר שלכם יהיה מהיר יותר וביצועי יותר, ככה יותר גולשים פוטנציאליים יגיעו אליו משום שקיים קשר ישיר בין קידום אורגני לבין מהירות האתר שלכם. אתרים שנטענים לאט נפגעים כתוצאה מאחוזי נטישה גבוהים ולכן חשוב להקפיד על הנושא הזה ואם צריך להיעזר במקדם אתרים מקצועי שישפר את מהירות האתר.