פרסום ברשתות חברתיות

אם בעבר כדי לשווק ולפרסם את העסק שלנו, היינו צריכים להשקיע אלפים ואפילו עשרות אלפי שקלים, היום פרסום ברשתות חברתיות מאפשר לכל בעל עסק להנות מתהליכי שיווק מגוונים, גמישים ובמנעד מחירים רחב המתאים לכולם. כל עסק יכול לשווק את העסק שלו ברשתות החברתיות השונות, בין אם זה עסק קטן הנמצא בתחילת דרכו, דל בתקציב ובין אם זה עסק גדול עם תקציב בלתי מוגבל. בשלב הראשון, עלינו קודם כל להבין באיזו פלטפורמה הכי כדאי לנו לפרסם. איך נדע? בהתאם לקהלי היעד הרלוונטיים אלינו, בהתאם לתקציב העומד ברשותנו ובהתאם למוצרים והשירותים שאנו מציעים ללקוחות שלנו.

 

מדוע שווה לשווק את העסק שלי ברשתות החברתיות?

חברת סקוטי מלווה עסקים מכל הסוגים בתהליך הנקרא בניית אסטרטגיה שיווקית ברשתות החברתיות וגם במנוע החיפוש גוגל. לפרסום ושיווק עסקים ברשתות החברתיות, יש כמה יתרונות בולטים.

  1. חיזוק מיתוג – פרסום ושיווק ברשתות חברתיות מאפשר לנו להציג בפני הגולשים שלנו את המותג מאחוריו אנחנו עומדים ודרך תמונות, סרטונים ופוסטים אפשר לגרום לגולשים להתחבר למותג שלנו.
  2. הרחבת מעגלים – דרך שימוש חכם בפייסבוק, באינסטגרם וברשתות חברתיות נוספות כמו יוטיוב ולינקדין למשל, אפשר ליצור עוד ועוד מעגלים חדשים של לקוחות ואפילו להגיע לקהלי יעד שאפילו לא חשבתם שיכולים להיות פוטנציאליים עבורכם. אם בעבר היינו צריכים ”לירות לכל הכיוונים“ ולפרסם בפלטפורמות שונות כמו עיתונות, פליירים, טלוויזיה ושלטי חוצות, באמצעות פרסום ושיווק ברשתות החברתיות, ניתן להיות הרבה יותר ממוקדים ולפנות באופן ספציפי למי שאנחנו רוצים ומכוונים אליו.
  3. מערכת יחסים שפשוט עובדת – לא רק שברשתות החברתיות אתם יכולים לבחור את האזורים המתאימים לפרסום בהתאם לקהל היעד שלכם, לכוון את הפרסום לפי גיל, מיקום, תחומי עניין וסטטוס, אלא שפרסום כזה מאפשר לכם ליצור מערכת יחסים של אמון ביניכם, לבין הלקוחות שלכם. תוכלו לענות לגולשים שעוקבים אחריכם באופן מיידי, לעודד חיבה או יחס למותג שלכם ולעדכן את הגולשים בכל מה שרלוונטי וחדש לעסק שלכם.
  4. עדכונים בזמן אמת – הרשתות החברתיות ישרתו אתכם לא רק לשיווק ופרסום המוצרים והשירותים השונים, אלא גם כדי לעדכן את הגולשים שלכם בכל מיני דברים, לפרסם משרות, לאחל חג שמח וכדומה.
  5. נתונים- אחד היתרונות החשובים ואולי המהותיים ביותר בפרסום מהסוג הזה הוא בכך שאנו יכולים לראות ודרך זה להבין את נתוני הפרסום בזמן אמת ולנתח אותם. ניתן להבין מה היקף החשיפה של הפרסום, כמה עוקבים יש לנו, כמה הם מעורבים, מגיבים ומביעים בנו עניין ולפי זה להסיק מסקנות ולעשות שינויים.

 

עם או בלי כסף ?!?

אחת השאלות הפופולאריות בקרב בעלי עסקים ששוקלים בחיוב לפרסם את עצמם בפייסבוק, באינסטגרם ובשאר הרשתות החברתיות היא כמה יעלה להם לפרסם את העסק שלהם בחודש. בעיקרון, שמדובר בפרסום ושיווק ברשת האינטרנט באופן כללי וברשתות החברתיות באופן ספציפי, יש שתי אפשרויות.

 

האפשרות ה-1 היא לפרסם את העסק בחינם, כלומר להשקיע בקידום אורגני. פעילות אורגנית איכותית מסייעת ליידע את הגולשים שלנו ולעדכן אותם בכל מה שרלוונטיים. קידום אורגני בטווח הארוך מסייע לנו לבנות נכס דיגיטלי ומאפשר להגדיל את כמות הלקוחות והעוקבים שלנו בטווח הרחוק. אם יש לכם תקציב פנוי, תמיד אפשר לפנות גם לערוצים הממומנים ולקדם את העסק באמצעות קידום ממומן, להגיע לקהלי יעד חדשים, לעשות רימרקטינג ולהגדיל את רמת המעורבות בדף שלכם. איך תדעו באיזו שיטת קידום לבחור? בעיקרון תוכלו ללמוד קצת את התחום בעצמכם, לצפות בסרטונים רלוונטיים ביוטיוב או לחילופין להיעזר במומחה או חברה המתמחית בשיווק ופרסום עסקים ברשתות החברתיות.